SAMENWERKEN?
If we were you
Hendrik Speecqvest 62/001
2800 Mechelen
België
+32 (0)15 284 900
info@iwwu.be
ma – vrij: 9u – 17u
BE0840 314 562
WIJ ZIJN SOCIAL
If we were you is gestart in 2012 vanuit de passie voor B2B-communicatie en een purpose, nog voor het een marketingwoord werd.
We geloven dat er, bij wat we ook doen, altijd één ultieme vraag is die alles zegt: zouden we dit nu echt, heel eerlijk, zelf doen if we were you?
En dus werd dat onze naam.
Profiteer van onze ervaring om te weten wat werkt voor wie. Maak gebruik van onze inzichtelijke creativiteit om van iets heel moeilijk, saai of abstract toch iets mooi en begrijpelijk te maken. We zijn nuchter genoeg om te beseffen dat wat we voorstellen rendabel moet zijn, maar ook passioneel genoeg om te weten dat een ROI niet altijd in geld zit.
Zaakvoerder
Als marketing een gerecht zou zijn dan kreeg je het van Bert in 7 gangen mét aangepaste wijn. Hij combineert al jaren de vlotte babbel met de aangename knabbel. Wie met hem in een meeting stapt zit voor hij het weet aan het voorgerecht, want waarom te lang rond de pot draaien als je meteen voelt waar de klant nood aan heeft. Chef Bert brengt alles op jouw smaak met een team van creatieven en accounts want hij weet als geen ander dat wat hij jou serveert niks mag zijn dat hij nooit zou eten (if we werken you…I would taste this). Want smaken kunnen verschillen, maar goeie marketing daar mag nooit twijfel over zijn.
Art director
Volgens zij die erbij waren, werd hij geboren met een potlood in de hand. Op latere leeftijd is deze bijzondere aandoening door de experten van Sint Lucas Antwerpen succesvol gevormd tot een talent dat hem in staat stelde een relatief normaal leven te leiden als grafisch vormgever en art director, in zowel B2B- en B2C-bureaus. En dat ondertussen meer dan 20 jaar. Een geslaagde operatie dus.
Desondanks wordt hij nog steeds zenuwachtig van sport, kalmeert hij enkel door comics en gruwelt hij van appelsienen. Hij leeft helemaal op dankzij gouden vitamientjes (zonder voorschrift te verkrijgen bij de frituur), hij gelooft nog steeds in zijn laatste groeispurt en hij troost zich met de gedachte dat het de kleine dingen des levens zijn die het verschil maken. Bekijk de andere symptomen van zijn creatieve kwalen hier.
Art director
Volgens zij die erbij waren, werd hij geboren met een potlood in de hand. Op latere leeftijd is deze bijzondere aandoening door de experten van Sint Lucas Antwerpen succesvol gevormd tot een talent dat hem in staat stelde een relatief normaal leven te leiden als grafisch vormgever en art director, in zowel B2B- en B2C-bureaus. En dat ondertussen meer dan 20 jaar. Een geslaagde operatie dus.
Desondanks wordt hij nog steeds zenuwachtig van sport, kalmeert hij enkel door comics en gruwelt hij van appelsienen. Hij leeft helemaal op dankzij gouden vitamientjes (zonder voorschrift te verkrijgen bij de frituur), hij gelooft nog steeds in zijn laatste groeispurt en hij troost zich met de gedachte dat het de kleine dingen des levens zijn die het verschil maken. Bekijk de andere symptomen van zijn creatieve kwalen hier.
Account manager
De schakel tussen klant en studio, vertaler van briefings en ons alziend oog in taal, zowel in het Nederlands als in het Frans. Ook een unicum in ons midden: vrijwillig beoefenaar van sporten! Jawel, kitesurfen, padel, yin yoga, enzovoort.
Ze doet het allemaal uit eigen beweging! Geen wonder dat dat teveel aan energie haar naar verre bestemmingen leidt. Hoe dan ook weet ze altijd de juiste weg te vinden voor onze klanten en staat ze altijd klaar om jullie verder te helpen.
Graphic designer
Sinds kort uitgerust met een nieuw stel ogen en geloof ons, zonder haar bril is haar grafisch werk nog nooit zo scherp geweest. Ze zet al jaren onze klanten letterlijk en figuurlijk in de bloemetjes met haar nauwkeurig werk. Je infographics hebben er nog nooit zo goed en geanimeerd uitgezien. En tegen wil en dank werd ze ook onze go-to-girl voor alle Powerpoint-presentaties.
We verdenken haar er zelfs van dat ze haar kinderen nu al ingewijd heeft in de magische wereld van iconen en de kracht van een goed gestructureerde opmaak. De volgende generatie grafisch ontwerpers is bij deze ‘goed voor druk’ als het ware.
Graphic designer
Sinds kort uitgerust met een nieuw stel ogen en geloof ons, zonder haar bril is haar grafisch werk nog nooit zo scherp geweest. Ze zet al jaren onze klanten letterlijk en figuurlijk in de bloemetjes met haar nauwkeurig werk. Je infographics hebben er nog nooit zo goed en geanimeerd uitgezien. En tegen wil en dank werd ze ook onze go-to-girl voor alle Powerpoint-presentaties.
We verdenken haar er zelfs van dat ze haar kinderen nu al ingewijd heeft in de magische wereld van iconen en de kracht van een goed gestructureerde opmaak. De volgende generatie grafisch ontwerpers is bij deze ‘goed voor druk’ als het ware.
Graphic & motion designer
Volgens de officiële definitie nog net een 80’s kid – ook al durven kwatongen wel eens beweren dat Alex eigenlijk een 90’s kid is. Laat ons zeggen dat hij het beste van twee decennia bundelt.
“Te veel cartoons en de badassness van Stallone, Schwarzenegger & natuurlijk onze eigen trots Van Damme, daar ga je later niets mee zijn”, zei zijn moeder nog tegen hem. Wist zij veel… Net als JCVD in “No Retreat, No Surrender” probeert Alex als vormgever nooit op te geven of te plooien naar de makkelijkste weg.
Op de tonen van een stevige portie hair metal duikt hij al 15 jaar graag in Photoshop, Illustrator of voegt hij wat extra (headbang)bewegingen toe in After Effects.
Zwart is geen kleur, wordt wel eens gezegd. Geen probleem: dan draagt Alex bij voorkeur geen kleur en brengt hij wat kleur in de wereld met frisse grafische vormgeving.
Back in Black (en gekleurde sneakers)
Graphic designer
Al heel wat jaren onze betrouwbaarste kracht in grafische correctheid. En dat is best wel een verrassing als je weet dat ze bijna net zo vaak wisselt van huis als van hobby. Puzzelen, kruissteek, miniatuurhuisjes maken, bakken… geen evidentie tussen de verhuisdozen. Gelukkig weet ze als de beste dat “haar thuis is waar haar Netflix op staat”. Wil je weten welke serie geen tijdverlies is? Zij is onze in-house ‘Rotten Tomatoes’. Maar above all “she’s a winner”. Tegen haar een spelletje spelen, is beseffen dat je een “loser” bent. Al geeft de art director graag toe dat hij haar al jaren laat winnen. Anyway, elk grafisch probleem is voor haar als een escape room waarin ze zonder veel moeite de uitweg vindt.
Graphic Designer
Al heel wat jaren onze betrouwbaarste kracht in grafische correctheid. En dat is best wel een verrassing als je weet dat ze bijna net zo vaak wisselt van huis als van hobby. Puzzelen, kruissteek, miniatuurhuisjes maken, bakken… geen evidentie tussen de verhuisdozen. Gelukkig weet ze als de beste dat “haar thuis is waar haar Netflix op staat”. Wil je weten welke serie geen tijdverlies is? Zij is onze in-house ‘Rotten Tomatoes’. Maar above all “she’s a winner”. Tegen haar een spelletje spelen, is beseffen dat je een “loser” bent. Al geeft de art director graag toe dat hij haar al jaren laat winnen. Anyway, elk grafisch probleem is voor haar als een escape room waarin ze zonder veel moeite de uitweg vindt.