UX en UI in B2B: hoe kunnen uw applicaties voor ambassadeurs zorgen? - If We Were You

UX en UI in B2B: hoe kunnen uw applicaties voor ambassadeurs zorgen?

Heeft u bij het ontwikkelen van uw website voldoende aandacht besteed aan de User Experience of UX? Waarschijnlijk wel. Maar heeft u dat bij de tools, applicaties en dashboards die u te koop aanbiedt ook gedaan?

Klassiek zien we daar de aandacht verslappen. Nochtans zijn klanten die uw tools graag gebruiken vaak de potentiële ambassadeurs van uw bedrijf.

Het is dus extra belangrijk dat uw klanten ook tijdens het gebruik van uw applicaties van een optimale service kunnen genieten. Toch haalt snelheid het vaak van pragmatiek: de tools worden opgeleverd, zien er vrij goed uit en worden meteen aangeboden aan de gebruiker. Maar zal die er wel blij mee zijn?

User Experience vs. User Interface

User Experience en User Interface, beide begrippen worden vaak door mekaar gebruikt. In feite komt het hierop neer: de User Interface of UI omvat alle schermen, pagina’s en visuele elementen zoals knoppen en iconen die ervoor zorgen dat uw klant in contact kan treden met uw diensten en services. De UI is een belangrijk onderdeel van de User Experience. Die laatste moet ervoor zorgen dat de gebruiker op een intuïtieve manier kan navigeren doorheen uw applicaties, dat de opbouw logisch is en dat hij vlot zijn weg vindt.

Als u de UI en UX van de tools die u aanbiedt wilt evalueren, verplaatst u zich best in de positie van de gebruiker. Is het aangenaam om naar te kijken, overzichtelijk en wordt de huisstijl overal consequent doorgetrokken? Zijn uw applicaties compatibel met alle devices waarop ze worden gebruikt? Staat er niet te veel irrelevante informatie die de aandacht afleidt? Uw tools laten screenen door een externe partij kan verhelderend zijn.

Wat wij u bieden:  

  • Een intakegesprek met een UI-designer en een UX-consultant: samen maken we de analyse van uw website, applicatie of andere tools. Hoe zijn ze opgebouwd en waar kan het beter?
  • Een ontwerpfase: we beoordelen de belangrijkste pagina’s op logisch werken, gebruiksgemak en grafische stijl.
  • Een tussentijdse meeting: we stemmen onze bevindingen en aanbevelingen af op technische haalbaarheid en doen verdere aanpassingen op basis van uw feedback.
  • Verdere uitwerking tot een finaal productontwerp.

Bent u volledig tevreden over het voorgestelde ontwerp, dan stemmen wij met uw technische mensen de content en het design op elkaar af volgens de nieuwe guidelines. Verdere finetuning van de User Experience gebeurt tenslotte na feedback van testpanels.

Samen maken we van uw klant een trouwe klant en zelfs een ambassadeur.

Eerder deed double pass al een beroep op de skills van onze UI- en UX-designers om hun platform ‘CAMP’ volledig af te stemmen op de noden van de gebruiker.