Nu we met z’n allen meer thuiswerken is het contact met collega’s minder intens. Lunches blijven achterwege, gesprekjes aan de koffiemachine worden zeldzamer en het parkeerterrein waar vaak nog wat werd nagepraat ligt er verlaten bij. Toch zijn dat net de momenten waarop er echt wordt gebond tussen collega’s.
Op termijn kan dit ervoor zorgen dat werknemers zich minder verbonden voelen met het bedrijf en de collega’s. Laat dit niet gebeuren. Engageer uw marketing- en HR-mensen om samen na te denken over manieren om de sterke band tussen werknemers toch nog te behouden.
Trek bijvoorbeeld de ceo aan de mouw om medewerkers op geregelde tijdstippen te motiveren met een inspirerende zoomtalk, installeer een cultuur waarbij one-to-one meetings steevast beginnen of eindigen met wat social talk, geef extra aandacht aan persoonlijke gebeurtenissen als verjaardagen of geboortes. Het zijn de kleine dingen die belangrijk zijn.
Als werkgever kunt u niet afwezig blijven: u moet meer dan ooit communiceren met uw medewerkers. Vanuit communicatie stellen we vast dat interne communicatie meer en meer aan belang wint. Een contentkalender stellen we niet alleen op om onze communicatie naar klanten te stroomlijnen, ook intern moeten we nadenken over wat we wanneer communiceren om onze werknemers geboeid en betrokken te houden. En daarbij schuwen we geen multimediale communicatietools.
Mogelijke onderwerpen op uw interne contentkalender:
Er is genoeg te vertellen, zoek de verhalen op en vertel ze.
Overweegt u een interne en multimediale nieuwsbrief? Contacteer bert.heyens@iwwu.