Lichtpunt voor B2B(2C) brands: nieuw agency Umbau is klaar voor de wereld

Persbericht – Aan de rand van het bruisende centrum van Mechelen vindt u Umbau, het nieuwe marketing agency dat vloeiend B2B spreekt en business noden vertaalt naar duurzame campagnes en communicatie.

In dat kantoor vindt u omdenkers en ombouwers, want dat is Umbau: steeds vertrekkend vanuit uw business en klantennoden, bouwend op het fundament dat uw organisatie reeds heeft gezet. Het resultaat? Sterke, duurzame marketing die vonkt – om merken te laten schitteren zoals nooit ervoor, om te knallen voor een nieuwe productlancering of net om een vuur dat diep vanbinnen gloeit, aan te wakkeren. Nooit alleen vanuit het marketingdepartment, maar steeds in synergie met sales, operations of HR.

Umbau beschikt over heel arsenaal aan expertises. Van strategie en brand design tot funnels en van contentcreatie tot dagelijkse marketing ondersteuning. “Niet elk recept voor consumer marketing zal werken voor B2B brands,” zegt Bert Heyens, founder van Umbau. “In B2B brengen we complexe oplossingen naar moeilijk bereikbare doelgroepen. Het gaat over meer dan een goede visual of fijn concept, het gaat over verschillende afdelingen samen te brengen om zo een marketingvraagstuk breder en juist te benaderen. Met Umbau focussen we resoluut op impact.”

Ook founder Koen Helsen brandt van enthousiasme: “Umbau is uniek, niet alleen door onze passie voor B2B-marketing, maar ook omdat we altijd hebben geloofd in het vertrekken vanuit de business en een purpose, zelfs voordat dit een fancy marketingwoord werd. We willen met Umbau concreet bijdragen aan de doelstellingen van een organisatie. We verdiepen ons in waar de organisatie voor staat en vertalen dit naar een duurzame aanpak op de lange termijn.” Umbau’en dus.

Umbau combineert talenten die hun sporen reeds verdienden. Bert richtte eerder communicatiebureau If We Were You op en is medevoorzitter van de B2B experthub van de Belgische Marketing Associatie (BAM). Koen was succesvol in verschillende marketingposities op internationaal niveau bij o.a. Barco en Cegeka, tot hij de beslissing maakte om in de ondernemerswereld te stappen: eerst als partner bij Bridgeneers en nu als founder bij Umbau. Hun samengevoegde klantenportefeuille zijn merken zoals: Vinçotte, Barco, Living Tomorrow, Arval, Nova Reperta, Atlas Copco, …

Het duo staat aan de basis van een team dat bestaat uit ervaren grafisch ontwerpers en creatives: create, en strategische meesterbreinen: aspire – twee vonken die resulteren in de gloeiende, blauwe lichtstraal dat het logo van Umbau vormt.

Ontdek het team, hun werk en hun missie.

Voor meer informatie, contacteer Bert Heyens (bert.heyens@umbau.be of +32 495 23 35 78) of Koen Helsen (koen.helsen@umbau.be of +32 475 27 02 88).