...We'd smile, that's the way
you're designed

Colette, account manager at iwwu

AVONDSESSIE BUSINESS STORYTELLING: GENIET NU VAN 50% KORTING!

4557ca22-7e09-49b4-9e53-5ddd6f2ae9b4

 

Dat het delen van verhalen een krachtige manier is om tot mensen door te dringen, is duidelijk.

Maar hoe doe ik dat dan, vraagt u zich af? Wel dat wordt u haarfijn toegelicht door corporate storyteller, Raf Stevens, tijdens de avondsessie Business Storytelling op donderdag 19 november.

Tijdens dit avondprogramma leert u hoe u gebruik kan maken van de kracht van storytelling én storylistening aan de hand van het Storytelling for Leaders© programma.

 

PROMO: schrijf nu in, vermeld bij promocode ‘If we were you’ en geniet van 50% korting!

 

 

share on LinkedIn:

‘IF WE WERE YOU’ EN EASY-M MAAKTEN DE START VAN HET NIEUWE SCHOOLJAAR SUPER EASY

e173479c-3d57-4f01-affb-03d8ab6fbb1b

 

De grootste Apple-verdeler van België maakt het haar klanten graag makkelijk. Iets doorsturen met je iPad, de weg zoeken op je iPhone, een presentatie bekijken op je MacBook… Met de grootste zorg en expertise zorgt easy-m ervoor dat alles easy verloopt, zowel thuis als op het werk.

Om dat in de kijker te zetten, zorgde If we were you voor een campagne met pit. De sappige slogan ‘Eentje voor thuis, en eentje voor op het werk’ werd via radio, tv, YouTube, Facebook en Instagram verspreid.

Als kers op de Apple-taart, kregen studenten en leerkrachten een mooie korting. Dat nieuwe schooljaar, dat wordt easy!

 

 

 

 

 

 

 
share on LinkedIn:

‘IF WE WERE YOU’ FILTERDE STEVIG

If we were you blijft regelmatig interessante content filteren voor haar klanten. Er passeerden heel wat boeiende topics de revue tijdens de voorbije maanden. We kozen er twee en lieten ze door onze Filter sijpelen.

Op 16 april deed marketing technologist bij Happifish, Jonas Verhaeghe, marketing automation uit de doeken. Wat is het? Welke platformen bestaan er? Wie kan het gebruiken? Wat met de kostprijs? Jonas’ antwoorden op deze vragen gaven ons publiek een duidelijk overzicht. Sommigen onder hen raakten zelfs gebeten… Wij zijn alvast benieuwd welke bedrijven mee op de marketing automationkar zullen springen in de toekomst.

De presentatie van Jonas kan u hier bekijken.

Dat verhalen mensen met elkaar verbinden weet corporate storyteller Raf Stevens als geen ander. Tien jaar geleden besliste hij zijn storytellingpassie te volgen. Hij begeleidde organisaties en hun leiders bij het zoeken naar verhalen en het vertellen ervan. Op dinsdag 2 juni stelde hij, samen met Jef Staes en Joan De Winne, bij If we were you zijn 2de boek ‘Sterke verhalen, sterke leiders’ voor. In dit boek toont hij managers a.d.h.v. vijf eenvoudige krachtlijnen de juiste weg. Want een weg die bezaaid is met verhalen zorgt ervoor dat medewerkers en stakeholders je volgen. Het publiek was helemaal mee en hing die avond alvast aan zijn lippen.

 

 

share on LinkedIn:

‘IF WE WERE YOU’ VOND THE HOLY… TABLE

Dé vier sterrenchefs van het moment die samen een onovertreffelijk én ongezien diner bereiden in een uniek kader. Inderdaad, dan is vip echt exclusief. Maak kennis met The Holy Table. Een unieke B2B-event om medewerkers en klanten op de meest exclusieve manier te verrassen. If we were you werd ingewijd in dit culinair feest en kreeg het voorrecht om de volledige huisstijl van deze gastronomische topper te ontwikkelen. Naast een website werd een zinnenprikkelende uitnodiging gemaakt die naar CEO’s van topbedrijven werd verstuurd. Zij kunnen samen met hun genodigden aan het einde van dit jaar aanschuiven aan de dis gedekt door Peter Goossens, Sergio Herman, Gert De Mangeleer en Roger Van Damme.

Alleen al meewerken aan dit bijzondere concept voelde hemels.

 

 

share on LinkedIn:

STAN: DE 3DE MAN

Een tijdje geleden werd het geslacht Verwijvel een man rijker. Als 3de man in het gezin weet collega, Alex, zeker dat bij de Verswijvels het mannetje gestaan zal worden. Welkom Stan!

 

Stan

‘IF WE WERE YOU’ EN SKILLFLEX ZOEKEN MANEBLUSSERS MET TALENT

Skillflex is een HR-bedrijf dat zich focust op uitzendarbeid en werving en selectie. De Mechelse interimspeler heeft één kantoor en moet opboksen tegen nationale spelers met grote budgetten. Om zowel de instroom van kandidaten als die van vacatures op te drijven zocht het geen m/v, maar wel een reclamebureau met talent. Dankzij een multi-channel campagne met Mechels accent vervijfvoudigde het bezoekersaantal op de website en de instroom van kandidaten en vacatures.

Om het karakter van een Mechelse specialist te benadrukken, refereerden de headlines aan het lokale Mechelse dialect. De ‘maneblussers’ werden gerecruteerd a.d.h.v. 20m2 billboards op de Mechelse invalswegen, flyers en een Facebook-campagne. Lokale bedrijven vonden deze interimspeler met talent dankzij advertenties in lokale Voka-magazines en een wel heel toepasselijke direct mail. Zij kregen alvast een ‘echte’ Manublusser, het gekende Mechelse bier. Voor alle andere maneblussers kunnen ze rekenen op Skillflex.

 

share on LinkedIn:

‘IF WE WERE YOU’ DOPT KERST- EN VALENTIJNSBOONTJES VOOR MOLENBERGNATIE

De Molenbergnatie Group is, met vestigingen over heel de wereld, een toonaangevende, innovatieve en betrouwbare partner voor het ‘supply chain management’ van koffie, cacao, thee en noten.

Straffe koffie! Zo dachten wij. Voor hun kers- en valentijnskaartje hebben we hun core business dan ook letterlijk ‘in the picture’ gezet. We ontwierpen geïllustreerde boontjes met een eigen verhaal. Wat ze in de toekomst nog zullen meemaken, is voorlopig nog koffiedik kijken…

 

share on LinkedIn:

TOM DE BAERE FILTERDE DIGITALE CONTENT BIJ ‘IF WE WERE YOU’

Dat het 2de Filter-seminarie een topper van formaat was staat vast. Met 60 inschrijvingen bereikten we de maximum capaciteit van ons eigen kantoor. Vol passie en aan de hand van de Newtec-case lichtte Tom De Baere een hele nieuwe marketingvisie toe. Één die gefocust is op content, social en digital marketing. En één die bovendien succesvol blijkt.

Tom wist ons te inspireren door het stappenplan voor een volledige digitale conversie te overlopen. Van strategie en planning tot de praktische uitvoering en de resultaten. Dat zijn boodschap doorsijpelde bleek uit de gezellige netwerkdrink achteraf. Wij kijken alweer uit naar de volgende editie! U komt toch ook?

De slides van Toms presentatie kan u hier nalezen.

 
share on LinkedIn:

‘IF WE WERE YOU’ IS WEER COMPLEET

“If we were you” telt al enkele kleine telgjes. Begin september vulde Axelle, het dochtertje van Nathalie en Sven, de If we were you-kroost aan. Na vier maanden laat Nathalie Axelle in veilige handen, en zit ze opnieuw aan het If we were you-eiland. En daar zijn wij natuurlijk heel blij om! Welkom terug, Nathalie!

 

if we were you baby2

 

‘IF WE WERE YOU’ HAALT NIEUW TALENT IN HUIS

Anke de Kort is sinds kort :-) onze nieuwe grafische topaanwinst. Zij kan putten uit jarenlange ontwerpervaring en vult ons studioteam perfect aan met haar unieke ontwerpen en sterk grafisch inzicht. Bovendien houdt ze het niet enkel bij grafische juweeltjes, ook zilveren juwelen tovert ze vlotjes uit haar mouw.

 

iwwu.anke