Heeft jouw bedrijf kwalitatieve data? - If We Were You

Heeft jouw bedrijf kwalitatieve data?

Datagedreven marketing is één van de belangrijkste gevolgen van de digitale transformatie in het bedrijfsleven. Data vormen het ideale instrument om marketingcampagnes te personaliseren en optimaliseren, zeker als je hier op een creatieve manier mee omspringt.

Gegevens van prospects en klantengedrag zijn belangrijk om nieuwe producten te lanceren, nieuwe doelgroepen aan te spreken en je marktaandeel te vergroten. Kortom, de basis voor groei. Verder zijn ook nieuwe tendensen en technologieën zoals bigdata-analyse, AI, bots en marketing automation allemaal datagedreven.

De kwaliteit van de data is daarbij natuurlijk belangrijk en we merken vaak dat die kwaliteit ondermaats is. Veel bedrijven worstelen nog met gegevens die niet gecentraliseerd, up-to-date of gekwalificeerd zijn. Bovendien treedt vanaf 25 mei 2018 de nieuwe GDPR-wetgeving in werking wat een impact zal hebben op bijna alle marketingactiviteiten van elk bedrijf.

De motor van je toekomstige marketingactiviteiten is een goede en slimme database en een praktisch CRM-systeem in combinatie met een goede datamarketeer die uit je data opportuniteiten kan distilleren. Breng je datastructuren in kaart, vraag de nodige fondsen aan en lijst de nodige stappen op om aan de wetgeving te voldoen.

De basis voor succes is dan alvast gelegd!